6 ok, amiért nem tudsz a hasadból fogyni

hasból fogyni

Akármit csinálsz, makacsul ragaszkodik a hasadhoz a zsír? Hetek, hónapok óta kitartóan edzel és normálisan eszel, mégis nehéz begombolni a farmert? Akkor gondold végig, a következő hat dolog közül valamelyik igaz-e rád, mert ezek bizony még a fitt életmód és szuper táplálkozás mellett is lehetnek okai a puha pocak jelenségnek.

1.Magnéziumhiány

Testünknek több, mint 300 -féle kémiai reakcióhoz van szüksége magnéziumra, például a szabályos szívverés fenntartásához is nélkülözhetetlen. És ez az ásványi anyag egy 2013-as kutatás szerint hozzájárul a vércukor- és inzulinszint szabályozásához is, aminek viszont szerepe van a súlyunk alakulásában. Ráadásul a megfelelő magnéziumbevitel segít abban, hogy a testünk kevesebb vizet tartson vissza a menstruációs ciklus során, ami azt jelenti, hogy kevésbé puffad a has.
Megoldás: egyél magnéziumban gazdag ételeket, mint a zöld leveles zöldségek, a hüvelyesek és olajos magvak. Ha valamiért ez nem megy, beszélj az orvosoddal a pótlásról, 30 év alatt napi 310 mg, 30 év fölött napi 320 mg fogyasztása javasolt.

hasból fogyni

2. Rossz edzéstípust választottál

Ha fogyni akarnak, sokan a kardióra esküsznek, mint a futás, vagy a hosszú gyaloglás. Csakhogy van egy kis probléma ezzel. Egy 45 perces futás először valóban csak úgy dobálja lefelé a dekákat, ám igen hamar alkalmazkodik hozzá a testünk és az anyagcserénk, ami azt jelenti, hogy abban a pillanatban befejezi a kalóriák égetését, ahogy leugrottunk a futógépről. Ha viszont súlyzókkal is dolgozunk, olyan mikrosérüléseket hozunk létre, amelyekkel extra feladatot adunk az izomzatnak: akár két napon keresztül is használhatnak több energiát. A leghatékonyabb edzésmódszernek a HIIT tréninget (magas intenzitású interval tréning) tartják, amely egyszerre emeli meg a pulzust, és dolgoztatja változatosan az izmokat.
Megoldás: saját HIIT tréninget bármiből csinálhatsz, amiben van kardió (futás, bringa, evezés, gyors úszás, boksz, stb) amit az egész testet igénybe vevő izommunkával kombinálsz, ha viszont nem tudod, hogy kell, a youtube-on is rengeteg program közül választhatsz.

3. Nem alszol eleget

A nők tetemes része nem alszik eleget, ez pedig hatással lehet a derékbőségünkre is, minél kevesebbet alszunk, annál nagyobb hatással. Azok a nők, akik rendszeresen 5 vagy annál kevesebb órát alszanak naponta, az évek során 32 százalékkal nagyobb eséllyel halmoznak fel jelentős túlsúlyt, mint eleget alvó társaik. Ráadásul, az ennyire keveset alvók átlagosan napi 300 kalóriával többet is esznek, jellemzően zsíros ételekből. És hogy miért? Mert a kialvatlanság miatt a ghrelin hormon szabadul fel, ami az agy éhségközpontját ingerli.
Megoldás: próbáld meg úgy alakítani az életedet, hogy meglegyen a napi 7-8 óra alvás. Ahhoz, hogy az éjszaka pihentető is legyen, távolítsd el az ágyad közeléből a zavaró kütyüket, tartsd hűvösen a hálószobát, és ne igyál kávét délután és este. Szakértők szerint az  is segít, ha szabályos napirendet tudsz tartani, állandó lefekvési és kelési időpontokkal, akár még úgy is, hogy hétvégén is eszerint élsz.

4. Kedveled a szénsavas italokat

Az üres kalóriákkal tömött cukros-szénsavas italok fogyasztása egyértelműen étkezési katasztrófa, ha fogyni szeretnél, viszont a cukormentes sem feltétlenül a haskörfogatod barátja. Egy 2012-es vizsgálat szerint a normál szénsavas üdítők fogyasztóinak nagyobb a derékbősége és több zsír halmozódik fel a hasi területen. A nullkalóriás szénsavas italok rajongói között viszont szintén nagyobb a derékbőség, magasabb a BMI és a testzsírszázalék. Hogy lehet ez? A kutatók arra gyanakszanak, hogy az édes íz olyan reakciókat indít el a testben, hogy az felkészül egy hirtelen energialöketre, ami viszont – mivel az ital kalóriamentes – nem jön. Ez összezavarja az éhség jelzéséért felelős rendszert, és végül több kalóriányi ételt-italt kívánunk meg (és fogyasztunk el), mint amennyit megspóroltunk az italon.
Megoldás: törd meg az ördögi kört, és szokj rá, hogy az étkezések mellé rutinszerűen vizet, vagy cukrozatlan teát iszol. Ha unod a H2O-t, ízesítsd meg egy-két szelet gyümölccsel vagy zöldséggel.

5. Sok a só

Ha érezted már úgy, hogy egy különösen sós kaja után megpuffadtál, megnyugtatunk, hogy nem képzelődtél! A szükségesnél több só hatására a bőr felvizesedik, amitől püffedt külsőt ölthetünk. És az emberek elég jelentős része több sót fogyaszt, mint az egy napra ajánlott 2300 mg. Még ha nem is sózol meg mindent, számolni kell a rejtett sóbevitellel: a konzervektől a péksüteményeken át a salátaöntetekig és a felvágottig minden tartalmaz sót.
Megoldás: próbálj meg minimális mennyiségű hozzáadott sóval készíteni az ételeteket, és az ízeket inkább más fűszerek használatával fokozd! Próbáld ki a fahéjat, csiliport, római köményt, gyömbért, bazsalikomot, petrezselymet és rozmaringot, ha eleget használsz belőlük, csodálatosan helyettesítik a só jelentős részét.

6. Sok az alkohol

Nem elég, hogy az alkoholos italokban tetemes mennyiségű kalória van, ráadásul még az étvágyat is növelik. Az sem mindegy persze, hogy mit (és mennyit) iszol, a sör például kifejezetten növeli a hasi elhízás esélyét, de egy 160 ezer nő életét másfél évtizedig megfigyelő német vizsgálat szerint sajnos bármilyen ital rendszeres fogyasztása negatív hatással van a lapos hasra.
Megoldás: nincsen semmi baj azzal, ha időnként jól esik egy pohár bor vagy egy kupica jó minőségű pálinka. Kerüld viszont a cukros-szénsavas koktélokat!

Kisminta igénylés
x

    Kisminta igénylés

    Kérjük, minden mezőt töltsön ki, hogy a mintát el tudjuk küldeni Önnek!

    Adataim marketing célokra felhasználhatóak.Részletek

    Vásárlás