Csak nyugi! 10 tipp, amivel uralhatod a belső káoszt

A stressz sokak életét megkeseríti. Múlt heti cikkünkben a stressz tüneteiről írtunk, most megmutatjuk, mit kell tenned, ha szeretnél nyugodt maradni akkor is, amikor sok teher nyomja a vállad (és az idegrendszered).

Íme tíz tipp a stressz kezelésére:

1. Tarts távolságot!
Ha stresszes helyzetbe kerülsz, vizsgáld meg helyzetet kívülről. Mit tanácsolnál a barátodnak, kollégádnak hasonló helyzetben? Ha megtanulod higgadtan végiggondolni a problémákat, sokkal jobb döntéseket hozol és nyugodtabb tudsz maradni.

2. Lélegezz mélyeket!
Talán apróságnak tűnik, mégis hatalmas szerepet játszik abban, hogy mennyire vagy ideges. A megfelelő hasi légzés segít abban, hogy nyugodt maradj még egy kifejezetten stresszes szituációban is. Egy idő után automatizmussá válik és a feszült szituációkban ösztönösen használod majd, így nyugodtabban, higgadtabban tudsz szembenézni a nehézségekkel.

3. Tartsd szem előtt a célodat!
Azok az emberek, akik gyorsan felidegesítik magukat, a különböző feladatok során csak a hosszú és fáradságos utat látják maguk előtt és nem a célt. Csináld fordítva! Sokkal kisebb lesz benned a feszültség, ha a célra koncentrálsz és nem a problémákra.

4. Óvatosan a kávéval!
Ha gyakran idegeskedsz, a koffein sajnos ront az állapotodon. A kávé csak felfokozza benned a feszültséget, csökkentsd a napi kávéadagodat, igyál inkább teát, így kevésbé leszel ingerlékeny és feszült.

5. Gondolkodj pozitívan!
Tudom, mindenki ezt szajkózza, de hidd el, nem véletlenül. Ha végig gondolod, teljesen logikus, hogy annak, aki folyamatosan a nehézségre és a kudarcra koncentrál, sok felesleges stresszt és nyomást kell átélnie. Képzeld el az adott feladat vagy a kihívás pozitív eredményét! A pozitív gondolatok nemcsak a célig vezető utat teszik könnyebbé, de növelik a valószínűségét a sikert bekövetkeztének is.

6. Fuss!
A testmozgás, de főképp a futás kikapcsol, feltölt endorfinnal, javítja a közérzetedet. Fuss napi 15-20 percet és ugrásszerűen érezni fogod a javulást – levezetted a stresszt és feltöltődsz tőle, nem utolsó sorban kalóriát is égetsz vele és a bőrödnek is jót tesz.

7. Lazíts!
Nem, nem a TV előtt a kanapén! Mindennap szánj magadra 5 percet! Idézz fel magadban egy olyan pillanatot, amikor teljesen nyugodt és boldog voltál és éld át újra képzeletben. Emlékezz vissza, mit láttál, hallottál, milyen érzés volt.

8. Pihend ki magad!
Sokan nem tudják, hogy nem csak az a fontos, hogy 7-8 órát aludj, az sem mindegy, mikor teszed ezt. Az éjfél előtti alvás a legpihentetőbb, ezért felejtsd el az éjszakába nyúló sorozatnézést, inkább kerülj korán ágyba. Figyelj arra, hogy a vibráló képernyő (legyen az TV, számítógép, telefon) egyáltalán nem kedvez a jó alvásnak, így ne az internetet bújva merülj álomba. Olvass, hallgass zenét, készülj fel a pihentető alvásra lazítással.

9. Lépésről lépésre!
Egyszerre egy dolgot csinálj, ez megment a káosztól. A heti feladataidat érdemes napokra leosztanod, józanul végig gondolva a prioritásokat, sokkal nyugodtabb leszel, ha napi 3 teendőd van, mintha kilométerhosszú to do list áll előtted. Nem érdemes párhuzamosan, egyik feladatból a másikba belekapva dolgozni sem, mert nem csak a végrehajtás minősége romlik, de sokkal feszültebb is leszel.

10. Tanulj a tapasztalataidból!
 Biztos számtalanszor tapasztaltad már, hogy a korábban nehéznek és stresszesnek ítélt helyzetek mégsem voltak annyira rosszak, mint amennyire féltél tőlük, és ezek közül sok olyan volt, amelyek végül jól sültek el. Idézz fel minimum három ilyen helyzetet, és ha nehéznek tűnő szituációba kerülsz, jusson eszedbe, hogy hány ilyennel néztél már szembe sikerrel!

 

 

Kisminta igénylés
x

Kisminta igénylés

Kérjük, minden mezőt töltsön ki, hogy a mintát el tudjuk küldeni Önnek!

 Adataim marketing célokra felhasználhatóak. Részletek

Vásárlás